Slavná vítězství

O česká slavná vítězství rozhodně není nouze. V naší společnosti však převládá názor, že auta a všechno, co se kolem nich točí, je výhradně pro muže. O opaku nás už v minulosti přesvědčila významná česká automobilová závodnice Eliška Junková, která nejprve doprovázela svého muže jako spolujezdkyně, ale později zatoužila po sešlapávání pedálů a chopila se volantu sama. Zamilovala se do vozů značky Bugatti, a byla tak skvělá, že ve dvacátých letech byla nejrychlejší ženou na světě! Mezi svá slavná vítězství si zapsala i prvenství v mezinárodním závodě Zbraslav – Jíloviště v roce 1926. Žádné jiné ženě se to před ní nepovedlo. Takovou ženu bych taky chtěl! Schválně, milovníci automobilů, věděli byste, který závodní okruh byl v minulosti nejtěžší a nejdelší na světě? Pro odpověď nemusíte chodit daleko, nachází se u nás v České republice a nejde o žádný jiný než o Masarykův okruh. Z celého světa se sem sjížděli závodníci, aby do historie zapsali svá slavná vítězství. První soutěž automobilů celkově se ve světě konala roku 1894 na trati Paříž-Bordeaux. Ale zpět k lidem, kteří proslavili Česko ve světě automobilů. Mezi další slavné závodníky, které rozhodně stojí za zmínku, patří Karel Divíšek, otec slavných dcer Niny a Tamary. Možná, že ho znáte spíše jako Tunála, což byla jeho přezdívka. Kromě toho, že byl úspěšným automobilovým závodníkem, byl také průkopníkem českého potápění! To, že byla jeho velkou láskou auta, ale dokazuje i jeho povolání, byl totiž majitelem autoškoly. Měl to ale zajímavé záliby, že? No a posledním českým závodníkem z absolutně nečeským příjmením je Bohumil Turek. Začínal jako testovací závodník a technik, ale nevydržel to dlouho, až se postavil na samotný závodní okruh. Protože se oženil se ženou, která také milovala rychlá kola, při svatbě slovo dalo slovo a s pár přáteli založili Harley Club Praha.

(Visited 111 times, 1 visits today)